Onze methodologie: gestructureerd en veerkrachtig
Onze methodologie:
gestructureerd en veerkrachtig
Gedaan met IT projecten waarbij u als klant geen controle heeft over budget, timing en scope, waarbij u genoodzaakt bent blindelings uw IT leverancier te vertrouwen en enkel kan hopen op een goeie afloop.
Somko heeft doorheen de jaren een gestructureerde en veerkrachtige project methodologie ontwikkeld die gebaseerd is op de drie vooraanstaande IT methodologiën met name Prince2, Scrum en ITILv3. Onze project methodologie staat garant voor:
Duidelijke afspraken bij aanvang van het project
Directe communicatie en samenwerking met de eindgebruiker
Nauwgezette budget- en tijdsopvolging
Frequente feedback van de ontwikkelingen
Alhoewel een goed doordachte project methodologie geen wondermiddel is, laat deze wel toe om op tijd bij te sturen waar nodig.
Somko is gecertificieerd in volgende methodologieën
Scrum is een agile project methodologie voor het invullen van complexe projecten. Scrum werd oorspronkelijk geformaliseerd voor software-ontwikkeling projecten, maar werkt eveneens goed voor alle complexe, innovatieve werkzaamheden. De mogelijkheden zijn eindeloos.
PRINCE2™ heeft zich gepositioneerd als één van de voornaamste methodologieën voor projectbeheer. Deze gestructureerde methodologie, opgesteld door the Office of Government Commerce (OGC), kan toegepast worden op om het even welk project, onafhankelijk van de onderliggende business. Prince2 wordt zowel gebruikt in de publieke als in de private sector. Bedrijven die werken volgens de Prince2 methodologie gaan er prat op dat ze hierdoor een grotere klantentevredenheid realiseren tijdens en op het einde van het project, kosten reduceren en een hogere toegevoegde waarde realiseren op het afgeleverde eindproduct.
ITIL of Information Technology Infrastructure Library staat voor een reeks best practices voor het inrichten van IT-beheerprocessen binnen een organisatie. Dit betreft zowel "Service support" processen (incident management, change management, release management, ...), "Service delivery" processen (capaciteitsmangement, continuïteitsmanagement,...) als "Tactische" processen (infrastructuurmanagement, application management,...)